Van wedstrijd judoka tot judo veteraan

Bij onze club is iedere judoka van harte welkom. Van recreatief tot topsporter, van jong tot oud. Iedere week hebben we voldoende mogelijkheden om judotrainingen aan te bieden op ieders niveau. Daarnaast begeleiden we wedstrijdjudoka's die over de hele wereld reizen op zoek naar de beste toernooien. Naast onze intensieve begeleiding werken we samen met andere clubs en met het platform TopJudo Amsterdam die zorgen voor een uitgebreide begeleiding rondom wedstrijden.

Na een warming up, kan de les met technieken volgen. Het oefenen van randori (oefen-partijen) is een uitstekende manier om datgene wat je hebt geleerd in de les ook toe te passen. Daarbij kun je je greep, het inzetten van een worp, de timing, het doorzetten en de schijnbewegingen goed oefenen. Het is net een potje schaken met je lichaam.

In aanvulling op de reguliere training kunnen junioren en volwassenen ook extra trainen voor kata en examens, waarbij diverse kata intensief worden behandeld en beoefend en er gericht wordt toegewerkt naar de dan-examens.