Over Judo Club Amstelveen

Zelfvertrouwen

Wij willen onze kleine sporters leren hun energie op een goede manier in te zetten, waarbij ze leren datgene wat ze zien om te zetten naar een effectieve beweging, waarbij beheersing, maar ook spel de boventoon moet voeren. Ze leren wat actie en reactie voor gevolgen heeft en hoe dat aanvoelt. Kinderen kunnen hierdoor weerbaarder worden, met meer zelfvertrouwen, en met meer kennis en besef van hun eigen lichaam.

Bij vechtsporten is het belangrijk een techniek vele malen te herhalen, zodat de fijne motoriek zich kan ontwikkelen. Hierdoor wordt het mogelijk met minimale kracht resultaten te behalen. Met goede timing, kracht, snelheid en de juiste techniek, kun je prachtige technieken ontwikkelen.

Streven naar perfectie
Locatie

Onze dojo is gehuisvest in het tenniscentrum, NTC de Kegel aan de Bovenkerkerweg 81, zie foto. Karel Gietelink, inmiddels 80 jaar, is hier meer dan 15 jaar geleden begonnen met het geven van judo lessen. Per 2023 heeft Michiel Loeber zijn club overgenomen. Bekijk hier het nieuwsitem met Noord-Hollands Nieuws over deze overname.

Ambities

Onze ambitie is dat iedereen ongeacht leeftijd de hele week kan trainen in verschillende budosporten. We streven ernaar om een lesprogramma aan te bieden wat voldoet aan ieders wens. We hebben sporters die internationale wedstrijden doen en Nederlands kampioen zijn, maar ook leden die trainen voor een volgende band of dan of gewoon voor de conditie en gezelligheid!

NTC de Kegel

Karel Gietelink die lesgeeft

Goed trainen leidt tot mooie resultaten