Karate Wado Ryu style

Bij Judo Club Amstelveen kunt u deze energieke vechtsport leren op een sportieve en gestructureerde manier. Het is geschikt voor jong en oud, maar ook voor beginners en voor veteranen.

Wij hanteren de 'zachte' methode waarbij wij elkaar nèt niet raken: de wadokai stijl. Er wordt getraind met kussens om de schop- en stootkracht te vergroten. Hierdoor is de blessure kans kleiner dan bij 'full-contact' karate.

Wado Ryu karate: Grondlegger van het Wado Ryu karate is Hironori Otsuka 10e dan Meijin (1892 – 1982). Het Wado Ryu karate is oorspronkelijk ontstaan uit het atemi jiu jutsu en is een kombinatie van technieken uit het Shindo Yoshin jiujitsu, kenjutsu en Okinawa karate. Een van de belangrijkste doelstellingen van het trainen van karate en Budo sporten in het algemeen is: “ het lichaam traint de geest en de geest traint het lichaam”. In het Japans SHIN-GI-ICHINYO.

‘Martial art technique is like the cosmos, it is infinite. Know that there are not such things as limits.’

Hironori Otsuka

Karate Shotokan Style

Bij Judo Club Amstelveen wordt ook Shotokan karate gegeven door Naruki Matsuzawa. Voor meer informatie over het Shotokan karate, de lessen en de contributie neemt u contact op met Mayumi Konishi +31615310220, of kijk op https://konishisports.com/karate-lesson.